gidgard

Alla inlägg under december 2012

Av Andréa - 4 december 2012 11:03

Hej hopp i lingonskogen!


Önskar jag kunde säga att jag var uppe med tuppen imorse, men så är inte fallet. Jag skulle vakna typ nio, men först så vaknade jag av ett sms av Linnea, sen somnade jag om och blev bara irriterad av att mobilen ringde som en galning så jag gick upp typ kvart i tio istället. Äh jag börjar klockan två idag så jag har gott om tid. Ska servera på ett julbord idag så jag jobbar kväll. Eller jobbar och jobbar, jag går i skolan sent idag. Klockan två till nio, om inte senare. Kommer vara helt död efter detta pass, så jag har fixat chafför tills ikväll, mammi kommer och hämtar mig när jag är klar. SKÖÖÖNT!!


Nu tvättar jag lite kläder, städar mitt rum, torkar håret. Multitaskin!!! Skulle ha tränat imorse men jag var så himla tjock i halsen att jag knappt kunde prata och lät som en typ... valross? hahah de hade varit roligt att se mig på gymmet, grymtar som en valross, hahahaha fett awsome!

 

Av Andréa - 3 december 2012 23:58

Kollade precis klart på Breaking Dawn Pt. 2, och lord den va bra! Jag är ingen "twi-hard" men gushelov den va BRA!! Fällde en tår där någonstans i mitten, och hörrni. Jag gråter inte ofta till filmer! Gråter itne så ofta över lag egentligen...  

Tipar om denna fantastiska film från toppen av mina små tår! Ångrar nästan att jag inte gick och såg den på bio men bra kvalle och allt.

Av Andréa - 3 december 2012 22:01

Är lite frustrerad just nu. Har gått omkring i veckor, eller snarare månader, och undrat om jag ska vara sådär gräsligt ärlig eller inte, och ikväll var jag det. Men vart ledde det mig? INGENSTANS. Tänker inte gå ut med detaljer, personen i fråga kanske läser detta, men när ska folk fatta att ärlighet är inte alltid bra att höra, men att det måste ut!?

 

Av Andréa - 3 december 2012 19:13

Idag gjordes JVM-truppen offentlig och jag kan säga att jag är både glad och besviken. Det finns två stjärnor i truppen(Linus Arnesson and Alexander Wennberg) som kan komma riktigt lång i sina karriärer om de spelar sina kort rätt, men sen saknas det också två personer. Pontus Åberg och Mika Zibanejad. Pontus, han är en riktigt bra spelare men han togs ur truppen av anledningar som jag kanske kan förstå till en viss nivå. Det fanns redan 13 forwards i truppen och han troddes inte kunna gå överens med dem, eller något i den stilen. Mika fick inte vara med i truppen iår pga att hans nuvarande lag, Ottowa, inte vill släppa honom. Varför fattar jag inte riktigt för det är ju lockout i NHL just nu och jag personligen tror inte att det kommer ske några stora ändringar inom en snart framtid, men man kan ju alltid hoppas.


Jag är en trogen Djurgårdare in i benmärgen, men när det kommer till JVM och att behålla våran titel så tror jag att Rönnberg gjorde ett bra beslut. Nu får vi bara hoppas och så hur det går för oss i matcherna.

 

Åberg under en bortamatch med Djurgårdens IF denna säsong

Av Andréa - 3 december 2012 18:34


Fick en uppgift förra veckan i skolan om att göra en matsedel till en restaurang. Man ska göra layouten själv och så, jag har inte kommit så långt än men jag har valt mina rätter i alla fall. Tre förrätter, fem huvudrätter och fyra efterrätter. Kommer säkert ändras lite tills den ska lämnas in och så, men i detta nu så är jag faktiskt väldigt glad över mina val. 




  

Av Andréa - 3 december 2012 15:37

... det där med att plugga gick ju bra...

Av Andréa - 3 december 2012 10:46

Hejsan svejsan!


Jag vaknade för kanske en timma sen, satans väckarklocka! Tänkte jag skulle ut och julhandla idag eftersom att jag är ledig från skolan men efter en liten eftertanke så kom jag på att jag har lite läxor som jag måste bli klar med, lite hygienkunskap och livsmedelskunskap. Det är enkelt men jag måste bara få det klart.


Just nu sitter jag och glor på lite GoT, kollar på för mycket av detta för mitt eget bästa... Jag återkommer senare med lite med tråkiga saker om mig, höhöhö är min blogg liksom. 

Skapa flashcards