gidgard

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Andréa - 18 december 2012 22:44

Eftersom jag har ett sådant intresse för sport och just vintersporter så tänkte jag att det var dags att börja skriva lite om det! Kan ju liksom inte precis skada! ;)

         

Tror nog aldrig att folk kommer fatta hur mycket detta lag och denna förening betyder för mig. Från vaggan till graven säger jag bara.

Av Andréa - 18 december 2012 22:42

Av Andréa - 18 december 2012 22:29

Idag spelades en viktig match, eller i det stora hela så är ju alla matcher viktiga, men idag så känns det som att Djurgårdens resa uppåt i tabellen har börjat. Matchens spelare blev Djugårdens fösta målvakt Chet Pickard, grabben från Canada som ruelerade i målburen ikväll! Han gjorde några, minst sagt, sjuka räddningar! Jag älskar Djurgårdens lag i helt het, men vad fan höll de på med idag?! Mora spelade under ett tag med ENBART 3 backar och de lyckades göra mål. Visst vi gjorde 4 mål, med det är inte okej att ett sådant cenario uppstår!


Skulle vilja ge Djurgården ett underkänt men vi fick faktiskt 3 tunge poäng, så det är något att vara glad över iaf.


Chet blev interviaud av Viasat Hockey efter matchen och en sak som han sa va att han ville ha Anze Kopitars autograf på pucken, Kopitar spelar för närvarandet i Mora.

   

Av Andréa - 18 december 2012 20:01

Efter middag och julklappsinslagning så blir det badet nu för mig och läsning av hygienboken. Mikorbiologi blir det ikväll, prov imorn!

Av Andréa - 18 december 2012 18:43

Av Andréa - 18 december 2012 16:03

Bästa låten på länge! Går på repeat här hemma!

Av Andréa - 18 december 2012 15:45

Försov mig lite imorse, men inte så pass att jag blev sen. Råkade bara stänga av mitt alarm så jag fick sova en timma extra, helt ärligt så behövde jag det, men mammi kom in till mig runt typ sju och då flög jag upp ur sängen! Kom till restaurangen typ fem min innan vi började, så jag ska inte klaga. Vår lärare däremot var sen, typ med en timma! Så vi fick börja utan henne, putsa bestick och börja duka upp. Alla gick runt och flumma en massa, men vi fick faktiskt saker gjort. Sen efter lunch så drog allt igång, gäster kom och dags att vara allvarlig! Efter kanske, 1 ½ timma så skulle jag ta ut mina varmrätter till ett av mina bord, slutade med att jag tappade en tallrik med biffminute på och allt flög! Allt gick så snabbt så jag hade inte tid att få panik, var bara att ta emot den nya som kom från köket coh ut med maten. Sen kom hjärtklappningen, stod typ vid baren i nästan tio mn bara för att lugna ner mig, men  allt gick bra och gästerna klagade inte på mitt beteende sen när jag skulleduka fram desserten och duka av.

I det stora hela så tror jag nog att jag gillat dagens lektioner mest utav alla som vi har haft. Det var kul, har börjat komma riktigt nära vissa personer nu så de känns tryggare och mycket bättre sen samt att jag kan jävlas med folk nu som jag aldrig kunna gjort tidigare, asså det kan tolkas som elakt ibland, men åandra sidan så jävlas ju grabbarna i klassen med mig för att jag är "underklass" och tjej. Ey, jag har större bollar än vad ni någonsin kommer få ;)

 


Höres senare!

Ovido - Quiz & Flashcards